Icon--AD-black-48x48Icon--address-consumer-data-black-48x48Icon--appointment-black-48x48Icon--back-left-black-48x48Icon--calendar-black-48x48Icon--Checkbox-checkIcon--clock-black-48x48Icon--close-black-48x48Icon--compare-black-48x48Icon--confirmation-black-48x48Icon--dealer-details-black-48x48Icon--delete-black-48x48Icon--delivery-black-48x48Icon--down-black-48x48Icon--download-black-48x48Ic-OverlayAlertIcon--externallink-black-48x48Icon-Filledforward-right_adjustedIcon--grid-view-black-48x48Icon--info-i-black-48x48Icon--Less-minimize-black-48x48Icon-FilledIcon--List-Check-blackIcon--List-Cross-blackIcon--list-view-mobile-black-48x48Icon--list-view-black-48x48Icon--More-Maximize-black-48x48Icon--my-product-black-48x48Icon--newsletter-black-48x48Icon--payment-black-48x48Icon--print-black-48x48Icon--promotion-black-48x48Icon--registration-black-48x48Icon--Reset-black-48x48share-circle1Icon--share-black-48x48Icon--shopping-cart-black-48x48Icon--start-play-black-48x48Icon--store-locator-black-48x48Ic-OverlayAlertIcon--summary-black-48x48tumblrIcon-FilledvineIc-OverlayAlertwhishlist

Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes funkcionalitātes, ērtības un statistikas nolūkos. Šo iestatījumu varat mainīt jebkurā brīdī, noklikšķinot uz "Mainīt iestatījumus". Ja jūs piekrītat šim sīkdatņu lietojumam, lūdzu, noklikšķiniet uz "Jā, es piekrītu".

Uzņēmuma vēsture

Globalizācija kopš 1990. gada

10 min. lasāmviela

Līdz ar dzelzs priekškara krišanu Āzija sāka piedāvāt jaunus tirgus, un programmatūra pavēra jaunas iespējas Bosch. Pēdējo trīs desmitgažu laikā ir notikuša straujas ekonomiskās pārmaiņas, ar kurām uzņēmumam bija jāsaskaras.

Zīmējumā redzama atvērta barjera ar strēli, kas simbolizē Austrumeiropas atvēršanu.

Varšavas pakta sabrukums un Austrumeiropas atvēršana

Dzelzs aizkara krišana pasludināja arī jaunu laikmetu uzņēmumam Bosch. Līdz 1994. gadam uzņēmumam piederēja 13 uzņēmumi bijušā Austrumu bloka valstīs. Bosch turpināja atvērt rūpnīcas Jihlavā un České Budějovice Čehijas Republikā, Vroclavā Polijā, Miskolcā un Hatvānā Ungārijā, kā arī Engelsā un Samarā Krievijas Federācijā. Pārdošanas apjoms ārpus Vācijas pieauga no 51% 1990. gadā līdz aptuveni 72% 2000. gadā.

IFA Trabant 601 darbnīcā pie Brandenburgas Bosch automašīnu servisa (1992. gads). Trabants līdz 1989. gadam bija standarta pasažieru automašīna sociālistiskajā Austrumvācijā, tādēļ Bosch testēšanas tehnoloģija bija jāpielāgo darbam ar šo populāro transportlīdzekļa modeli.
IFA Trabant 601 darbnīcā pie Brandenburgas Bosch automašīnu servisa (1992. gads). Trabants līdz 1989. gadam bija standarta pasažieru automašīna sociālistiskajā Austrumvācijā, tādēļ Bosch testēšanas tehnoloģija bija jāpielāgo darbam ar šo populāro transportlīdzekļa modeli.
Viena no svarīgākajām atrašanās vietām Ungārijas reģionālajā organizācijā, kas tika dibināta 1991. gadā, ir Hatvāna, kurā ražo automašīnu elektronikas izstrādājumus, piemēram, sensorus. (1998. gads)
Viena no svarīgākajām atrašanās vietām Ungārijas reģionālajā organizācijā, kas tika dibināta 1991. gadā, ir Hatvāna, kurā ražo automašīnu elektronikas izstrādājumus, piemēram, sensorus. (1998. gads)

Piekļuve jaunām iespējām - jauni mērķi Āzijā

Indijā, Japānā un Dienvidaustrumāzijas valstīs Bosch jau vai nu darbojās ilgu laiku, vai arī tikai sāka nostiprināties jaunajos tirgos. Taču vislielākā stratēģiskā nozīme bija tieši Ķīnas tirgus pakāpeniskai atvēršanai. Līdz 1994. gadam vienīgais Bosch klātbūtnes veids Ķīnā bija licenču izsniegšana un pārstāvniecības atvēršana Pekinā 1989. gadā. Pēc tam Bosch izdevās nostiprināties šajā tirgū kā reģionālajam ražotājam.

Reklāmas stends ar būvniecības nozarei paredzētu profesionālo elektroinstrumentu reklāmu Šanhajas ielās. (1996)
Reklāmas stends ar būvniecības nozarei paredzētu profesionālo elektroinstrumentu reklāmu Šanhajas ielās. (1996)
Reklāmas plakāts Šanhajas centrā Aizdedzes sveces ir daži no pirmajiem Bosch ražotiem izstrādājumiem Ķīnā. (1998. gads)
Reklāmas plakāts Šanhajas centrā Aizdedzes sveces ir daži no pirmajiem Bosch ražotiem izstrādājumiem Ķīnā. (1998. gads)

Mikromehāniskie sensori

Ērce uzikromehāniskā sensora (MEMS), lai ilustrētu izmēru attiecības (1995. gads)

Miniatūras kontrolierīces

Pagājušā gadsimta deviņdesmitajos gados Bosch izstrādāja mikromehāniskos sensorus izmantošanai automašīnās, kas darbojas kā sensorveidīgi orgāni, lai mērītu paātrinājumu, rotāciju, spiedienu un skaņu. Tie nodod informāciju elektroniskajām vadības ierīcēm, precīzi paziņojot, piemēram, kurā brīdī avārijas gadījumā jāpiepūš gaisa spilvens. 2005. gadā Bosch arī sāka ražot sensorus patēriņa elektronikai piemēram, viedtālruņiem vai spēļu konsolēm. Mazākais MEMS ir tikai 1,5 milimetrus plats. Bosch izpētes grupa izgudroja "plazmas kodināšanas" procesu šo miniatūro detaļu izgatavošanai. Kopš 1995. gada Bosch ir saražojis aptuveni 5 miljardus MEMS, un tagad ir tirgus līderis, katru dienu saražojot aptuveni 4 miljonus vienību.

Foto: Ērce uz mikromehāniskā sensora (MEMS), lai ilustrētu izmēru attiecības (1995. gads)

Zīmējums ar automašīnu spuldzes iekšpusē.

No ESP uz ACC - lielāka uzmanība inovācijām

1995. gadā sāktā ESP® elektroniskā stabilitātes programma kļuva par ievērojamu tehnoloģisku sasniegumu. Tā novērš transportlīdzekļu slīdēšanu. Tajā pašā gadā Bosch iepazīstināja ar savu TravelPilot navigācijas sistēmu, kas aprīkota ar maršruta vadības un balss funkciju. 1997. gadā augstspiediena dīzeļdegvielas iesmidzināšanas sistēma "Common Rail" ļāva samazināt degvielas patēriņu, un jau 2000. gadā to panāca arī ar tiešo degvielas iesmidzināšanas sistēmu "DI Motronic", savukārt vadītāju atbalsta sistēmas, piemēram, "Adaptive Cruise Control" un "Night Vision", ievērojami uzlaboja drošību.

Pēc aptuveni desmit gadus ilga attīstības darba pirmā Bosch navigācijas sistēma, dēvēta par TravelPilot, tika laista tirgū 1989. gadā. Maršruta vadības un balss funkcija tika pievienota 1995. gadā.
Pēc aptuveni desmit gadus ilga attīstības darba pirmā Bosch navigācijas sistēma, dēvēta par TravelPilot, tika laista tirgū 1989. gadā. Maršruta vadības un balss funkcija tika pievienota 1995. gadā.
ESP testi Zviedrijas ziemeļos (1995. gads). Testa transportlīdzeklis tiek filmēts no helikoptera TV raidījumam.
ESP testi Zviedrijas ziemeļos (1995. gads). Testa transportlīdzeklis tiek filmēts no helikoptera TV raidījumam.
"Common Rail" augstspiediena dīzeļdzinēju sistēmas sastāvdaļas (1997. gads). Degviela tiek uzglabāta sliedē ar spiedienu līdz pat 2500 bāriem, un pēc tam tiek izsmidzināta cilindrā.
"Common Rail" augstspiediena dīzeļdzinēju sistēmas sastāvdaļas (1997. gads). Degviela tiek uzglabāta sliedē ar spiedienu līdz pat 2500 bāriem, un pēc tam tiek izsmidzināta cilindrā.

Uzņēmums mainās - jaunas uzņēmējdarbības jomas

2001. gadā pēc telekomunikāciju struktūrvienības pārdošanas Bosch pieņēma darbā uzņēmuma speciālistu rūpniecisko tehnoloģiju jomā Mannesmann Rexroth. Tas nostiprināja rūpniecisko tehnoloģiju struktūrvienību un palīdzēja līdzsvarot uzņēmuma struktūru. Pārējās telekomunikāciju struktūrvienības daļas veidoja Drošības sistēmu nodaļu. Bosch paplašināja savu termotehnoloģiju struktūrvienību, iegādājoties Buderus AG 2003. gadā. Bosch šķīrās no citām jaunām jomām, piemēram, no saules enerģijas struktūrvienības, kuru tā bija izveidojusi 2008. gadā.

Vizuāla 6 collu plātnes pārbaude Roitlingenas rūpnīcā (1999. gads). Mūsdienās uz vienas plāksnes iespējams saražot vairāk nekā 1000 mikroshēmas ķēdēm un sensoriem.
Vizuāla 6 collu plātnes pārbaude Roitlingenas rūpnīcā (1999. gads). Mūsdienās uz vienas plāksnes iespējams saražot vairāk nekā 1000 mikroshēmas ķēdēm un sensoriem.
Junkers gāzes katli tiek ražoti mājokļu apkures vajadzībām. Bosch ievērojamipaplašināja savu termotehnoloģiju struktūrvienību, iegādājoties Buderus AG 2003. gadā. (2015. gads)
Junkers gāzes katli tiek ražoti mājokļu apkures vajadzībām. Bosch ievērojamipaplašināja savu termotehnoloģiju struktūrvienību, iegādājoties Buderus AG 2003. gadā. (2015. gads)
Lai izveidotu garus kalnu tuneļus, tiek izmantotas Bosch Rexroth tuneļu urbjmašīnas ar hidrauliskajiem komponentiem. (2015. gads)
Lai izveidotu garus kalnu tuneļus, tiek izmantotas Bosch Rexroth tuneļu urbjmašīnas ar hidrauliskajiem komponentiem. (2015. gads)
Solar Decathlon māja, ko kopīgi izstrādājuši Darmstadtes Tehniskās universitātes un Bosch eksperti, spēj saražot visu nepieciešamo enerģiju. Tā ieguva prestižo ASV apbalvojumu “Solar Decathlon” award in 2007.
Solar Decathlon māja, ko kopīgi izstrādājuši Darmstadtes Tehniskās universitātes un Bosch eksperti, spēj saražot visu nepieciešamo enerģiju. Tā ieguva prestižo ASV apbalvojumu “Solar Decathlon” award in 2007.
Attēls ar cilvēku, kas brauc ar velosipēdu augšup kalnā, un ar stilizētu displeju.

Viedā skrūvēšana, riteņbraukšana, dzesēšana un stūrēšana

Ar IXO elektrisko skrūvgriezi, kas pārsteidzoši ātri kļuva par visvairāk pārdoto elektroinstrumentu visā pasaulē, Bosch 2003.gadā izveidoja jaunu uzņēmējdarbības jomu mazām, vieglām ierīcēm ar litija jonu baterijām. Radās arī pilnīgi jaunas jomas, piemēram, e-velosipēdu piedziņa 2011. gadā Tajā pašā laikā Bosch paplašināja savu tradicionālo darbību, piemēram, ar tādu bijušo kopuzņēmumu izpirkšanu kā ZF Lenksysteme un Bosch und Siemens Hausgeräte – kas veidoja galveno pamatu nākotnes tehnoloģiju izveidei, piemēram, sadzīves tehnikai ar interneta vadību, kā arī autonomus transportlīdzekļus.

Pateicoties litija jonu baterijām bija iespējams izstrādāt ļoti kompaktu un ērtu IXO, kas nonāca tirgū 2003. gadā.
Pateicoties litija jonu baterijām bija iespējams izstrādāt ļoti kompaktu un ērtu IXO, kas nonāca tirgū 2003. gadā.
Elektriskajiem transportlīdzekļiem paredzētu elektrisko motoru ražošana Bosch rūpnīcā Hildeshaimā (2015. gads). Tie veido nākotnes e-mobilitātes stūrakmeni kopā ar energoelektroniku, invertoriem un enerģijas reģenerācijas tehnoloģijām.
Elektriskajiem transportlīdzekļiem paredzētu elektrisko motoru ražošana Bosch rūpnīcā Hildeshaimā (2015. gads). Tie veido nākotnes e-mobilitātes stūrakmeni kopā ar energoelektroniku, invertoriem un enerģijas reģenerācijas tehnoloģijām.

Automatizētā braukšana

Testa transportlīdzeklis automatizētai braukšanai ar rotējošu 360 grādu ātrgaitas kameru (2015. gads)

Ceļošana autopilota režīmā

Automatizētā braukšana vairs nav tikai zinātniskā fantastika. Bosch pēta, izstrādā un testē šo tehnoloģiju laboratorijās un Vācijas autoceļu tīklā, kā arī uzKalifornijas maģistrālēm. Bosch uzsāka distances radaru ražošanu jau 2000. gadā. Nākamās paaudzes sistēma bija tiktāl attīstīta, ka tā spēja nodrošināt automašīnu automātisku bremzēšanu līdz pilnīgai apstādināšanai, kā arī braukšanas paātrināšanu. Sensoru tehnoloģijai un programmatūrai turpinot attīstīties, to izmantošana pakāpeniski kļūs iespējama arī uz automaģistrālēm līdz 2020. gadam, uz valsts ceļiem līdz 2025. gadam un pilsētas satiksmē līdz 2030. gadam.

Foto: Testa transportlīdzeklis automatizētai braukšanai ar rotējošu 360 grādu ātrgaitas kameru (2015. gads)

Jaunu robežu sasniegšana — IoT un rūpniecība 4.0

Lietiskais un pakalpojumu internets (IoT) paver Bosch daudzus jaunus uzņēmējdarbības virzienus. Bez tradicionālajiem izstrādājumiem tas ietver arī programmatūru, jaunus uzņēmējdarbības modeļus internetā un datu aizsardzību. Uzņēmums ir izvirzījis mērķi ilgtermiņā apvienot šīs četras nozares. This covers everything from automated driving to smart homes and autonomous communication between factory machinery.

Izmēģinājuma projekts elektrisko transportlīdzekļu uzlādes staciju infrastruktūras izveidei Singapūrā. Tā mērķis ir izstrādāt optimālu programmatūru, kas būtu klientiem draudzīga un vienkāršotu staciju meklēšanu, uzlādes procesu un norēķinu veikšanu. (2011. gads)
Izmēģinājuma projekts elektrisko transportlīdzekļu uzlādes staciju infrastruktūras izveidei Singapūrā. Tā mērķis ir izstrādāt optimālu programmatūru, kas būtu klientiem draudzīga un vienkāršotu staciju meklēšanu, uzlādes procesu un norēķinu veikšanu. (2011. gads)
Ražošanas analīze reāllaika režīmā. Šādi iegūtie dati palīdz sasniegt rūpniecības 4.0 tīkla vidi, kurā mašīnas var neatkarīgi sazināties viena ar otru, tādējādi uzlabojot ražošanas procesus.
Ražošanas analīze reāllaika režīmā. Šādi iegūtie dati palīdz sasniegt rūpniecības 4.0 tīkla vidi, kurā mašīnas var neatkarīgi sazināties viena ar otru, tādējādi uzlabojot ražošanas procesus.
Atpazīstams no attāluma uz noslogota Štutgartes-Minhenes autoceļa, netālu no Štutgartes lidostas - nakts laikā izgaismots Bosch logotips un emblēma. Katrs burts ir 8 m augsts.
Atpazīstams no attāluma uz noslogota Štutgartes-Minhenes autoceļa, netālu no Štutgartes lidostas - nakts laikā izgaismots Bosch logotips un emblēma. Katrs burts ir 8 m augsts.