Bosch paaugstina mākslīgā intelekta latiņu
• Mijiedarbība: ar mākslīgā intelekta un lietu interneta palīdzību Bosch spēj vienkāršot mobilitātes, mājas un ražošanas ikdienu.
• Pasaulē pirmais: digitālais saulsargs izmanto mākslīgo intelektu, lai viedā veidā aizsargātu autovadītāju redzi.
Vai tā būtu automatizētā braukšana, viedā māja vai ražošana: mākslīgais intelekts (AI) ir kļuvis par neatņemamu ikdienas sastāvdaļu. Bosch izmanto mākslīgo intelektu un lietu internetu (IoT), lai atvieglotu cilvēku ikdienu un padarītu to dzīvi pēc iespējas drošāku. Lūk, sauklis “Noderīgais mākslīgais intelekts. Uzticības veidošana kopā” apvieno tehnoloģiju un pakalpojumu uzņēmuma pieeju. Viedu produktu ražošanā galvenais uzsvars tiek likts uz drošu un uzticamu mākslīgo intelektu.
Viens no šādiem produktiem ir virtuāls saulsargs: uz mākslīgo intelektu balstīts digitāls transportlīdzekļu saulsargs, kas pirmoreiz tika parādīts pasaules lielākajā sadzīves elektronikas izstādē. Tāpat kā Bosch automašīnas 3D displejs, arī šis produkts ir ieguvis CES® Inovāciju godalgu.
Pasaulē pirmais virtuālais saulsargs, radīts ASV
Uzņēmumā Bosch ir radoši mākslīgā intelekta prāti, kuri izstrādā mobilitātes, viedo māju un Rūpniecība 4.0 produktu jauninājumus. Tā pasaulē pirmais automobiļu nozarei paredzētais mākslīgais intelekts, kas svin pasaules pirmizrādi Lasvegasā, radīts ASV: virtuāls digitālais saulsargs. Caurspīdīgs šķidro kristālu ekrāns, kas savienots ar salona uzraudzības kameru, nosaka vadītāja acu dislokāciju. Izmantojot viedos algoritmus, virtuālais saulsargs analizē šo informāciju un aptumšo tikai to vējstikla daļu, caur kuru saule apžilbina vadītāju. Virtuālais saulsargs savā kategorijā ieguva CES godalgu par labāko inovāciju. Savā kategorijā labākais bija arī Bosch jaunais 3D displejs. Izmantojot pasīvo 3D tehnoloģiju, displejs ģenerē reālu trīsdimensiju atainojumu attēlu un brīdinājumu vizualizēšanai. Salīdzinot ar parastajiem displeja rādījumiem, tas ļauj ātrāk uztvert vizuālo informāciju, tā palielinot ceļu satiksmes drošību.
Papildu drošību paredz arī Bosch jaunā transportlīdzekļa salona uzraudzības sistēma. Pamatojoties uz plakstiņu kustībām, skatiena virzienu un galvas stāvokli, tā konstatē, kad vadītājs ir miegains vai skatās viedtālrunī, un brīdina vadītāju par kritiskām situācijām. Tā arī uzrauga transportlīdzekļa salonu, nosakot pasažieru skaitu, atrašanās vietu un kādā stāvoklī tie sēž. Tas ļauj optimizēt drošības sistēmu, piemēram, gaisa spilvenu, darbību ārkārtas situācijā. 2019. gadā Bosch braukšanas palīgsistēmu pārdošanas apjomi pieauga par 12 procentiem līdz aptuveni 2 miljardiem eiro. Tās bruģē ceļu automatizētai braukšanai. Nākotnē, kad transportlīdzekļi darbosies daļēji automatizētas braukšanas režīmā, dažos brauciena posmos, piemēram, uz automaģistrāles, vadītāja uzraudzības sistēma kļūs par neaizstājamu partneri: šajās situācijās kamera nodrošinās, ka vadītājs droši var atkal pārņemt vadību jebkurā laikā. Līdz 2022. gadam uzņēmums automatizētajā braukšanā ieguldīs aptuveni 4 miljardus eiro un nodarbinās vairāk nekā 5000 inženierus. Lai papildinātu šīs jomas sensoru klāstu, Bosch tagad strādā arī pie LIDAR sensoru ieviešanas ražošanā. Līdztekus radariem un kamerām LIDAR ir trešā svarīgākā sensoru tehnoloģija. Bosch tāldarbīgais LIDAR sensors spēj lielā attālumā noteikt arī nemetāliskus objektus, piemēram, akmeņus uz ceļa.
Light Drive padara viedas ikdienā lietojamās brilles
Bosch CES demonstrēja arī daudzas ar mākslīgo intelektu nesaistītas inovācijas. Piemēram, tā Light Drive viedbriļļu modulis ir pasaulē pirmais sensorais risinājums, kas parastas brilles pārvērš viedajās. Tās ir vairāk nekā par trešdaļu plānākas par citiem tirgū pieejamajiem risinājumiem un sver mazāk par desmit gramiem. Kristāldzidrie attēli, kuri tiek projicēti lietotāja redzamības laukā un skaidri saskatāmi pat tiešos saules staros, variējas no navigācijas informācijas un īsziņām līdz kalendāra ierakstiem un lietošanas instrukcijām – atkarībā no viedtālruņa vai viedpulksteņa saņemtās informācijas.
Viedā tehnoloģija aizsargā vidi
Visu šo inovatīvo produktu pamatā ir Bosch uzņēmējdarbībai raksturīgā pieeja. “Mēs vēlamies saskaņot komerciālo, vides un sociālo atbildību,” saka Bolle. Īpašas rūpes prasa arī klimata aizsardzība. Pēc Bolles teiktā, “Bosch ne tikai izstrādā videi draudzīgus risinājumus, bet arī rīkojas atdarināšanas cienīgi. Līdz 2020. gada beigām mūsu 400 uzņēmumi visā pasaulē būs oglekļneitrāli, un sākot ar izstrādi līdz ražošanai un administrācijai vairs neatstās oglekļa pēdas. Mēs to jau esam sasnieguši savos uzņēmumos Vācijā.” Arī mākslīgajam intelektam te ir sava loma: piemēram, atsevišķos uzņēmumos vietējā enerģijas platforma pielieto viedos algoritmus, lai konstatētu enerģijas patēriņa novirzes. Tas vien jau ir ļāvis dažām rūpnīcām pēdējo divu gadu laikā samazināt CO2 izmešu daudzumu vairāk nekā par 10 procentiem. Ņemot vērā, ka Bosch kopumā darbojas 270 šādas rūpnīcas, ekonomijas potenciāls ir milzīgs. Kā skaidro Bolle, “mūsu vēstījuma būtība CES: Bosch ir lieli plāni saistībā ar mākslīgo intelektu daudzos aspektos.”
Preses jautājumiem un saziņai
Marina Blomniece
Korporatīvo komunikāciju vadītāja