Pāriet uz galveno saturu
Bosch Latvijā

Noderīgais mākslīgais intelekts: uzticības veidošana kopā

Noderīgais mākslīgais intelekts: uzticības veidošana kopā

• Bosch valdes loceklis Mihaels Bolle (Michael Bolle): “Bosch mērķis ir kļūt par inovāciju līderi arī mākslīgā intelekta jomā.”

• Nākotnes tehnoloģija: Bosch katru gadu programmatūru izstrādē iegulda gandrīz 3,7 miljardus eiro.

• Apmācības programma: nākamo divu gadu laikā Bosch darbam ar mākslīgo intelektu sagatavos 20 000 līdzstrādniekus.

Kompetence glābj dzīvības

Bosch uzskata, ka nākotnē viena no galvenajām kompetences jomām būs mākslīgā intelekta rūpnieciska izmantošana. “Mēs vēlamies izmantot mākslīgā intelekta iespējas nevis cilvēku uzvedības modeļu izveidei, bet gan tehnoloģiju uzlabošanai, lai ieguvēji būtu cilvēki,” saka Bolle. "Šī iemesla dēļ rūpnieciskajam mākslīgajam intelektam ir jābūt drošam, uzticamam un izskaidrojamam." Saskaņā ar Bosch principiem, tas nozīmē, ka cilvēkiem vienmēr ir jākontrolē situācija, – gan uz ielas, gan mājās, gan ražošanā.

Bosch ir pionieris dažādu dzīvību glābjošo autovadītāju drošības sistēmu, piemēram, ABS, ESP un gaisa spilvenu vadības bloki, izstrādē, tāpēc uzņēmums jau iepriekš ir pierādījis, ka uzticamas mašīnas ir ieguvums cilvēkiem. Mākslīgais intelekts var padarīt braukšanas palīgsistēmas vēl efektīvākas un viedākas: ja, piemēram, Bosch mākslīgā intelekta automatizētās braukšanas kamera nosaka daļēji slēptus gājējus, automātiskā ārkārtas bremzēšanas palīgsistēma spēj reaģēt vēl uzticamāk. Bosch veido mācīties spējīgu tehnoloģiju, un tās nosaukums ir "Tehnika dzīvei".

Bosch iegulda 100 miljonus eiro mākslīgā intelekta kompleksā

Inovācijas prasa investīcijas. Līdztekus ieguldījumiem programmatūras izstrādē, Bosch visā pasaulē investē cilvēkos un kompetences centros. Piemēram, uzņēmums investē 100 miljonus eiro jauna mākslīgā intelekta kompleksa celtniecībā Tībingenē, Vācijā. Pārcelšanās uz jauno pētniecības kompleksu ir plānota 2022. gada beigās. Tā paredzēta aptuveni 700 mākslīgā intelekta ekspertiem, nodrošinot radošu un produktīvu sadarbību. Tie būs Bosch, jaunuzņēmumu un zinātniski pētniecisko iestāžu eksperti. Jaunais komplekss paredzēts viedokļu apmaiņas sekmēšanai ar Cyber Valley ekspertiem. “Uzticības veidošana kopā” tur būs dzīves īstenība. Bosch ir viens no 2016. gadā izveidotās Cyber Valley dibinātājiem. Šis pētnieciskais kopuzņēmums saved vienuviet rūpniecības, akadēmisko aprindu un valdības partnerus, lai veicinātu mākslīgā intelekta pētniecību un nekavējoties ieviestu pētījumu rezultātus rūpnieciskai izmantošanai reālajā pasaulē.

Turklāt Bosch mākslīgā intelekta centrs (BCAI) darbojas septiņās vietās visā pasaulē, tostarp divās vietās ASV: Sanīveilā, Kalifornijā un Pitsburgā, Pensilvānijā. Kopumā BCAI ir aptuveni 250 mākslīgā intelekta speciālistu, kas strādā pie vairāk nekā 150 projektiem mobilitātes, ražošanas, viedo māju un lauksaimniecības jomā.

Bez tam Bosch ir izveidojis visaptverošu apmācības programmu. “Nākamajos divos gados mēs plānojam gandrīz 20 000 darbiniekus apmācīt par lietpratīgiem mākslīgā intelekta speciālistiem,” skaidro Bolle. "Mums jāiegulda ne tikai mākslīgajā intelektā, bet arī cilvēku intelekta attīstībā." Programma ietver trīs dažādu līmeņu apmācības formātus vadītājiem, inženieriem un mākslīgā intelekta izstrādātājiem, iekļaujot pamatnostādnes par mākslīgā intelekta atbildīgu izmantošanu. Šim nolūkam Bosch ir izstrādājis savu mākslīgā intelekta principu kopumu, kas skar mākslīgā intelekta drošības un ētikas jautājumus. Apvienojot to ar savu kompetenci, uzņēmums plāno iegūt gan klientu, gan partneru uzticību: “Ikviens, kurš ir apguvis tehniskos un ētiskos principus, apzinās datu drošības un suverenitātes nozīmi,” saka Bolle. “Savā ziņā uzticēšanās ir digitālās pasaules produktu kvalitāte.”

Bosch mākslīgais intelekts kosmosā un medicīnā

Vēl jāatzīmē Bosch mākslīgā intelekta Starptautiskās kosmosa stacijas apkopes prognozēšanas programma, transportlīdzekļu salona uzraudzības sistēma un viedā medicīniskās diagnostikas platforma. “Risinājumi, kurus mēs demonstrējam sadzīves elektronikas izstādē (CES), skaidri parāda, ka Bosch mērķis ir kļūt par inovāciju līderi arī mākslīgā intelekta jomā,” saka Bosch valdes loceklis Mihaels Bolle. “Sākot ar 2025. gadu, katram Bosch izstrādājumam būs mākslīgais intelekts vai arī tas būs izstrādāts vai ražots ar mākslīgā intelekta palīdzību.” Paredzams, ka mākslīgā intelekta lietojuma globālā tirgus apjoms šajā pašā periodā būs aptuveni 120 miljardi dolāru, kas ir divpadsmit reizes lielāks nekā 2018. gadā (avots: Tractica). Bosch vēlas izmantot šo iespēju: uzņēmums jau tagad katru gadu iegulda 3,7 miljardus eiro programmatūras izstrādē, tiek nodarbināti vairāk nekā 30 000 programmatūras inženieru, un 1000 līdzstrādnieku strādā pie mākslīgā intelekta izstrādes.

Ar SoundSee sensoru sistēmu, kas tika nosūtīta kosmosā 2019. gada beigās, uzņēmums izvirza augstus mērķus. Izvietota uz NASA autonomā Astrobee robota, SoundSee izolēs Starptautiskajai kosmosa stacijai neraksturīgās skaņas, analizēs skaņu, izmantojot mākslīgā intelekta analizēšanas metodes, un norādīs, kad nepieciešama apkope. Jau ar 2020. gada sākumu SoundSee uztvertie audio dati nonāks vadības centrā uz Zemes, kas konfigurēts atbilstoši NASA tehniskajiem noteikumiem un iebūvēts Bosch pētniecības centrā Pitsburgā, Pensilvānijas štatā. Sistēma, kas ir tikai nedaudz lielāka par pusdienu kastīti, tika izstrādāta ASV kopā ar Astrobotic kā daļa no NASA sadarbības pētniecības jomā.

Pilnīgi ikdienišķs, bet ne mazāk inovatīvs produkts ir Vivascope – vieda patoloģijas platforma medicīniskās diagnostikas vajadzībām. Vivascope palielina paraugus, piemēram, asinis un citus ķermeņa šķidrumus, digitalizējot mikroskopisko pētījumu iegūtos datus un analizējot tos ar mākslīgā intelekta algoritmu palīdzību. Tas spēj precīzi un ātri identificēt šūnu anomālijas un sniegt ārstiem nozīmīgu atbalstu novērtēšanā un diagnostikā.

Darbinieku apmācība
Darbinieku apmācība
Darbinieku apmācība
Darbinieku apmācība
Bosch atvieglo medicīnisko diagnostiku ar mākslīgo intelektu
Bosch atvieglo medicīnisko diagnostiku ar mākslīgo intelektu
SoundSee - inteliģenta audio analītika
SoundSee - inteliģenta audio analītika
/

Preses jautājumiem un saziņai

Marina Blomniece
Korporatīvo komunikāciju vadītāja

Telefons

Vispārīgi jautājumi par Bosch