Veiksmīgi pabeigta: uzņēmuma vēsturē lielākā iegāde
Bosch vēlas augt ievērojami straujāk nekā apkures, ventilācijas un gaisa kondicionēšanas (AVGK - angļu valodā: HVAC) tirgus
- Home Comfort nodaļas apgrozījums gandrīz divkāršojas līdz vairāk nekā 8 miljardiem eiro, nodrošinot darbu vairāk nekā 25 000 darbinieku.
- Pieaugošais pieprasījums pēc dzesēšanas iekārtām nodrošina uzņēmuma izaugsmi.
- Stefans Hartungs: “Bosch pāriet AVGK Čempionu līgā.”
- Kristiāns Fišers: "Šī iegāde lieliski papildina mūsu esošo biznesu ."
- Frenks Maiers: "Mēs vēlamies palīdzēt veidot šo tirgu ar energoefektīviem risinājumiem."
Štutgarte – Bosch Grupa sasniedz nākamo atskaites punktu savā 2030. gada korporatīvajā stratēģijā un konsekventi koncentrējas uz izaugsmi. Uzņēmums ir veiksmīgi pabeidzis lielāko iegādi savā vēsturē – Johnson Controls sadzīves un nelielas jaudas komerciālā segmenta AVGK nozares iegādi, kā arī Johnson Controls–Hitachi Air Conditioning kopuzņēmuma iegādi. Iegāde tika pabeigta, kā plānots, 2025.gada 31. jūlijā.. "Ar lielāko iegādi mūsu uzņēmuma vēsturē mēs paātrinām savu izaugsmi, paplašinām savu globālo ietekmi un līdzsvarojam savu biznesu, stiprinot savu Enerģijas un ēku tehnoloģiju nozari — tas padara Bosch jaudīgāku un stabilāku, saskaņā ar mūsu korporatīvo stratēģiju 2030. gadam," saka Stefans Hartungs, Bosch valdes priekšsēdētājs. Pirkuma summa 8 miljardi ASV dolāru (7,4 miljardi eiro).
Līdz ar šo iegādi Bosch Home Comfort nodaļa gandrīz divkāršosies ar vairāk nekā 25 000 darbinieku un vairāk nekā 8 miljardiem eiro pārdošanas apjomā. Bosch tādējādi ievērojami paplašina savu klātbūtni, īpaši Amerikā un Āzijā, un kļūst par vienu no lielākajiem piegādātājiem apkures, ventilācijas un gaisa kondicionēšanas jomā dzīvojamām un mazām komerciālām ēkām visā pasaulē. "Visa AVGK nozare ir satricinājuma stāvoklī, un tirgus un tehnoloģijas mainās. Bosch sistemātiski izmanto savas iespējas un tagad pāriet uz Čempionu līgu apkures, ventilācijas un gaisa kondicionēšanas risinājumu biznesā," saka Hartungs.
-
Facts and figures Bosch Comfort Group (from August 1, 2025) -
Heat pump outdoor unit in the acoustics laboratory
Ambiciozi mērķi, spēcīgi zīmoli
Ar jauno produktu portfeli Home Comfort vēlas augt ievērojami ātrāk nekā globālais AVGK tirgus. Saskaņā ar Bosch aplēsēm, tas katru gadu līdz 2030. gadam pieaugs līdz pat 5%. " Līdz 2030 gadam Bosch vēlas kļūt pat vienu no vadošajiem uzņēmumiem katrā no savām darbības nozarēm un cita starpā paplašina savu biznesu ar stratēģiskām investīcijām izaugsmes jomās.. Iegādes ir arī daļa no stratēģijas," saka Kristiāns Fišers, valdes priekšsēdētāja vietnieks un atbildīgais par stratēģiskās izaugsmes iniciatīvām un portfeļa pārvaldību. "Pašreizējā iegāde lieliski papildina mūsu portfeli. Tagad mēs varam piedāvāt saviem klientiem visu AVGK tehnoloģiju klāstu – no viena avota un visā pasaulē."
Ar savu paplašināto produktu un zīmolu portfeli Home Comfort vēlas labāk izmantot savu spēcīgo pārdošanas kanālu potenciālu un palielināt pārdošanas apjomus. Integrēti iepirkumi un kopīga produktu platformu izstrādei nodrošinās arī izmaksu ietaupījumus. Paredzams, ka sākotnējie panākumi būs redzami jau 2026. gadā. Uzņēmums var paļauties uz spēcīgiem zīmoliem: papildus Bosch un Buderus, tagad tie ir arī York ASV un Hitachi Āzijā, kā arī citi spēcīgi vietējie zīmoli. Uzņēmums iegādājas ilgtermiņa licences York un Hitachi zīmolu lietošanai. Home Comfort globālais ražošanas tīkls iegādes rezultātā pieaugs no 17 līdz 33 rūpnīcām, savukārt izpētes un attīstības vietu skaits pieaugs no 14 līdz 26. Iegādes darījuma pabeigšana iezīmē jaunās struktūras integrācijas sākumu Home Comfort nodaļā Bosch. Tam jābūt pabeigtam līdz 2027. gada beigām.
Globālais pieprasījums pēc dzesēšanas risinājumiem
Šī iegāde nozīmē to, ka Bosch pozicionējas daudz plašāk, īpaši attiecībā uz gaisa kondicionēšanas risinājumiem. Ar savu daudzveidīgo produktu portfeli, starptautisko klātbūtni un iegādāto vienību pārdošanas kanāliem uzņēmums izmanto labas izaugsmes perspektīvas. Saskaņā ar Bosch veikto analīzi, globālais apkures, ventilācijas un gaisa kondicionēšanas sistēmu tirgus 2024. gadā sasniedza vairāk nekā 150 miljardus eiro. Gaisa kondicionēšanas sistēmas vien veidoja divas trešdaļas no tā. Ņemot vērā klimata izmaiņas, kā arī citus faktorus pieprasījums tuvākajos gados turpinās ievērojami pieaugt,. Saskaņā ar Bosch prognozēm, gaisa kondicionēšanas iekārtu pārdošanas apjomi visā pasaulē līdz 2030. gadam pieaugs līdz vairāk nekā 200 miljoniem vienību gadā, kas ir gandrīz par piekto daļu vairāk nekā 2024. gadā.
"Mēs vēlamies palīdzēt veidot šo tirgu – un izmantot energoefektīvus risinājumus, lai nodrošinātu to, ka cilvēki var padarīt savu ikdienas dzīvi ērtu un patīkamu, pat arvien karstākās dienās - mājās, darbā vai iepērkoties," saka Frenks Maiers, kurš ir atbildīgs par Enerģētikas un ēku tehnoloģiju nozari, kā arī par Home Comfort nodaļu Bosch.
Saskaņā ar Starptautiskās Enerģētikas aģentūras 2018. gada aprēķiniem, globālās temperatūras pieaugums tikai par vienu Celsija grādu līdz 2050. gadam jau palielinās vajadzību pēc dzesēšanas visā pasaulē par 25 procentiem. Tomēr klimata pētnieki jau šobrīd prognozē ievērojami straujāku globālo sasilšanu.
Bizness ar reģionālu bāzi
Atkarībā no pasaules reģiona pieprasītas ir dažādas tehnoloģijas. ASV uzmanība tiek pievērsta tā sauktajām “gaisa cauruļu” sistēmām, kurās gaiss tiek novadīts pa gaisa caurulēm no centrālās iekārtas, lai vienlaikus sildītu vai atdzesētu visas telpas. Āzijā īpaši pieprasīti ir risinājumi, kuros iekšējie iekārtu bloki var sildīt vai dzesēt katru telpu atsevišķi, kā arī mūsdienīgas gaisa kondicionēšanas sistēmas ar tā sauktajām mainīgās dzesēšanas plūsmas sistēmām (VRF). VRF tehnoloģijas komerciālie pielietojumi aptver plašu klāstu, sākot no mazākām komerciālām telpām, piemēram, mazumtirdzniecības veikaliem, līdz liela mēroga projektiem, piemēram, viesnīcām vai slimnīcām.
Eiropu, Tuvos Austrumus un Āfriku raksturo lielas reģionālās atšķirības. Ziemeļeiropā un Rietumeiropā elektrifikācija ar siltumsūkņiem un citām tehnoloģijām jau aktīvi notiek vai ir uzsākta. Tuvajos Austrumos un Āfrikā ir pieprasīti gaisa kondicionēšanas risinājumi un ūdens sildītāji. Daudzās reģiona valstīs tiek piedāvāts viss spektrs, sākot no siltumsūkņiem, beidzot ar dīzeļa un gāzes apkures iekārtām un hibrīdrisinājumiem. "Mums ir ambiciozi izaugsmes mērķi visos pasaules reģionos. Mēs konsekventi koncentrējam savu jauno organizāciju uz to," saka Jans Brokmans, Home Comfort izpilddirektors. "Stiprinot reģionālo atbildību, mēs varam labāk apmierināt klientu vajadzības."
Preses fotogrāfijas un infografikas ir pieejamas Bosch Media Service vietnē www.bosch-press.com
Preses jautājumiem un saziņai
Marina Blomniece
Korporatīvo komunikāciju vadītāja