Pāriet uz galveno saturu
Bosch Latvijā
Uzņēmuma vēsture

Globalizācija kopš 1990. gada

Ražošanas analīze reāllaika režīmā.

Līdz ar dzelzs priekškara krišanu Āzija sāka piedāvāt jaunus tirgus, un programmatūra pavēra jaunas iespējas Bosch. Pēdējo trīs desmitgažu laikā ir notikuša straujas ekonomiskās pārmaiņas, ar kurām uzņēmumam bija jāsaskaras.

Zīmējumā redzama atvērta barjera ar strēli, kas simbolizē Austrumeiropas atvēršanu.

Varšavas pakta sabrukums un Austrumeiropas atvēršana

Dzelzs aizkara krišana pasludināja arī jaunu laikmetu uzņēmumam Bosch. Līdz 1994. gadam uzņēmumam piederēja 13 uzņēmumi bijušā Austrumu bloka valstīs. Bosch turpināja atvērt rūpnīcas Jihlavā un České Budějovice Čehijas Republikā, Vroclavā Polijā, Miskolcā un Hatvānā Ungārijā, kā arī Engelsā un Samarā Krievijas Federācijā. Pārdošanas apjoms ārpus Vācijas pieauga no 51% 1990. gadā līdz aptuveni 72% 2000. gadā.

IFA Trabant 601 darbnīcā pie Brandenburgas Bosch automašīnu servisa (1992. gads). Trabants līdz 1989. gadam bija standarta pasažieru automašīna sociālistiskajā Austrumvācijā, tādēļ Bosch testēšanas tehnoloģija bija jāpielāgo darbam ar šo populāro transportlīdzekļa modeli.
IFA Trabant 601 darbnīcā pie Brandenburgas Bosch automašīnu servisa (1992. gads). Trabants līdz 1989. gadam bija standarta pasažieru automašīna sociālistiskajā Austrumvācijā, tādēļ Bosch testēšanas tehnoloģija bija jāpielāgo darbam ar šo populāro transportlīdzekļa modeli.
Viena no svarīgākajām atrašanās vietām Ungārijas reģionālajā organizācijā, kas tika dibināta 1991. gadā, ir Hatvāna, kurā ražo automašīnu elektronikas izstrādājumus, piemēram, sensorus. (1998. gads)
Viena no svarīgākajām atrašanās vietām Ungārijas reģionālajā organizācijā, kas tika dibināta 1991. gadā, ir Hatvāna, kurā ražo automašīnu elektronikas izstrādājumus, piemēram, sensorus. (1998. gads)
/

Piekļuve jaunām iespējām - jauni mērķi Āzijā

Indijā, Japānā un Dienvidaustrumāzijas valstīs Bosch jau vai nu darbojās ilgu laiku, vai arī tikai sāka nostiprināties jaunajos tirgos. Taču vislielākā stratēģiskā nozīme bija tieši Ķīnas tirgus pakāpeniskai atvēršanai. Līdz 1994. gadam vienīgais Bosch klātbūtnes veids Ķīnā bija licenču izsniegšana un pārstāvniecības atvēršana Pekinā 1989. gadā. Pēc tam Bosch izdevās nostiprināties šajā tirgū kā reģionālajam ražotājam.

Reklāmas stends ar būvniecības nozarei paredzētu profesionālo elektroinstrumentu reklāmu Šanhajas ielās. (1996)
Reklāmas stends ar būvniecības nozarei paredzētu profesionālo elektroinstrumentu reklāmu Šanhajas ielās. (1996)
Reklāmas plakāts Šanhajas centrā Aizdedzes sveces ir daži no pirmajiem Bosch ražotiem izstrādājumiem Ķīnā. (1998. gads)
Reklāmas plakāts Šanhajas centrā Aizdedzes sveces ir daži no pirmajiem Bosch ražotiem izstrādājumiem Ķīnā. (1998. gads)
/

Mikromehāniskie sensori

Ērce uzikromehāniskā sensora (MEMS), lai ilustrētu izmēru attiecības (1995. gads)

Miniatūras kontrolierīces

Deviņdesmitajos gados Bosch izstrādāja mikromehāniskos sensorus automašīnām, kas darbojas kā sensorie orgāni paātrinājuma, rotācijas, spiediena un skaņas mērīšanai. Tie nosūta informāciju uz elektroniskajiem vadības blokiem, ļaujot tiem precīzi zināt, kad, piemēram, jāpiepūš gaisa spilvens avārijas gadījumā. 2005. gadā Bosch sāka ražot sensorus arī plaša patēriņa elektronikai, piemēram, viedtālruņiem vai spēļu konsolēm. Mazākie MEMS sensori platumā ir tikai 1,5 milimetrus lieli. Šo miniatūro detaļu ražošanai Bosch pētnieku grupa izgudroja “plazmas kodināšanas” procesu. Kopš 1995. gada Bosch ir saražojis aptuveni 15 miljardus MEMS un pašreiz ir tirgus līderis, katru dienu izgatavojot aptuveni 4 miljonus sensoru.

Fotoattēls: Ērce uz mikromehāniskā sensora (MEMS) – mērogam (1995)

Zīmējums ar automašīnu spuldzes iekšpusē.

No ESP uz ACC - lielāka uzmanība inovācijām

1995. gadā sāktā ESP® elektroniskā stabilitātes programma kļuva par ievērojamu tehnoloģisku sasniegumu. Tā novērš transportlīdzekļu slīdēšanu. Tajā pašā gadā Bosch iepazīstināja ar savu TravelPilot navigācijas sistēmu, kas aprīkota ar maršruta vadības un balss funkciju. 1997. gadā augstspiediena dīzeļdegvielas iesmidzināšanas sistēma "Common Rail" ļāva samazināt degvielas patēriņu, un jau 2000. gadā to panāca arī ar tiešo degvielas iesmidzināšanas sistēmu "DI Motronic", savukārt vadītāju atbalsta sistēmas, piemēram, "Adaptive Cruise Control" un "Night Vision", ievērojami uzlaboja drošību.

Pēc aptuveni desmit gadus ilga attīstības darba pirmā Bosch navigācijas sistēma, dēvēta par TravelPilot, tika laista tirgū 1989. gadā. Maršruta vadības un balss funkcija tika pievienota 1995. gadā.
Pēc aptuveni desmit gadus ilga attīstības darba pirmā Bosch navigācijas sistēma, dēvēta par TravelPilot, tika laista tirgū 1989. gadā. Maršruta vadības un balss funkcija tika pievienota 1995. gadā.
ESP testi Zviedrijas ziemeļos (1995. gads). Testa transportlīdzeklis tiek filmēts no helikoptera TV raidījumam.
ESP testi Zviedrijas ziemeļos (1995. gads). Testa transportlīdzeklis tiek filmēts no helikoptera TV raidījumam.
"Common Rail" augstspiediena dīzeļdzinēju sistēmas sastāvdaļas (1997. gads). Degviela tiek uzglabāta sliedē ar spiedienu līdz pat 2500 bāriem, un pēc tam tiek izsmidzināta cilindrā.
"Common Rail" augstspiediena dīzeļdzinēju sistēmas sastāvdaļas (1997. gads). Degviela tiek uzglabāta sliedē ar spiedienu līdz pat 2500 bāriem, un pēc tam tiek izsmidzināta cilindrā.
/

Uzņēmums mainās - jaunas uzņēmējdarbības jomas

2001. gadā pēc telekomunikāciju struktūrvienības pārdošanas Bosch pieņēma darbā uzņēmuma speciālistu rūpniecisko tehnoloģiju jomā Mannesmann Rexroth. Tas nostiprināja rūpniecisko tehnoloģiju struktūrvienību un palīdzēja līdzsvarot uzņēmuma struktūru. Pārējās telekomunikāciju struktūrvienības daļas veidoja Drošības sistēmu nodaļu. Bosch paplašināja savu termotehnoloģiju struktūrvienību, iegādājoties Buderus AG 2003. gadā. Bosch šķīrās no citām jaunām jomām, piemēram, no saules enerģijas struktūrvienības, kuru tā bija izveidojusi 2008. gadā.

6 collu pusvadītāju plāksnes vizuāla pārbaude Reitlingenas rūpnīcā (1999). Mūsdienās no vienas pusvadītāju plāksnes var iegūt tūkstošus mikroshēmu integrālajām shēmām vai mikromehāniskajiem sensoriem.
6 collu pusvadītāju plāksnes vizuāla pārbaude Reitlingenas rūpnīcā (1999). Mūsdienās no vienas pusvadītāju plāksnes var iegūt tūkstošus mikroshēmu integrālajām shēmām vai mikromehāniskajiem sensoriem.
Junkers gāzes katli tiek ražoti mājokļu apkures vajadzībām. Bosch ievērojamipaplašināja savu termotehnoloģiju struktūrvienību, iegādājoties Buderus AG 2003. gadā. (2015. gads)
Junkers gāzes katli tiek ražoti mājokļu apkures vajadzībām. Bosch ievērojamipaplašināja savu termotehnoloģiju struktūrvienību, iegādājoties Buderus AG 2003. gadā. (2015. gads)
Lai izveidotu garus kalnu tuneļus, tiek izmantotas Bosch Rexroth tuneļu urbjmašīnas ar hidrauliskajiem komponentiem. (2015. gads)
Lai izveidotu garus kalnu tuneļus, tiek izmantotas Bosch Rexroth tuneļu urbjmašīnas ar hidrauliskajiem komponentiem. (2015. gads)
Solar Decathlon māja, ko kopīgi izstrādājuši Darmstadtes Tehniskās universitātes un Bosch eksperti, spēj saražot visu nepieciešamo enerģiju. Tā ieguva prestižo ASV apbalvojumu “Solar Decathlon” award in 2007.
Solar Decathlon māja, ko kopīgi izstrādājuši Darmstadtes Tehniskās universitātes un Bosch eksperti, spēj saražot visu nepieciešamo enerģiju. Tā ieguva prestižo ASV apbalvojumu “Solar Decathlon” award in 2007.
/
Attēls ar cilvēku, kas brauc ar velosipēdu augšup kalnā, un ar stilizētu displeju.

Viedā skrūvēšana, riteņbraukšana, dzesēšana un stūrēšana

Ar IXO elektrisko skrūvgriezi, kas pārsteidzoši ātri kļuva par visvairāk pārdoto elektroinstrumentu visā pasaulē, Bosch 2003.gadā izveidoja jaunu uzņēmējdarbības jomu mazām, vieglām ierīcēm ar litija jonu baterijām. Radās arī pilnīgi jaunas jomas, piemēram, e-velosipēdu piedziņa 2011. gadā Tajā pašā laikā Bosch paplašināja savu tradicionālo darbību, piemēram, ar tādu bijušo kopuzņēmumu izpirkšanu kā ZF Lenksysteme un Bosch und Siemens Hausgeräte – kas veidoja galveno pamatu nākotnes tehnoloģiju izveidei, piemēram, sadzīves tehnikai ar interneta vadību, kā arī autonomus transportlīdzekļus.

Pateicoties litija jonu baterijām bija iespējams izstrādāt ļoti kompaktu un ērtu IXO, kas nonāca tirgū 2003. gadā.
Pateicoties litija jonu baterijām bija iespējams izstrādāt ļoti kompaktu un ērtu IXO, kas nonāca tirgū 2003. gadā.
Elektriskajiem transportlīdzekļiem paredzētu elektrisko motoru ražošana Bosch rūpnīcā Hildeshaimā (2015. gads). Tie veido nākotnes e-mobilitātes stūrakmeni kopā ar energoelektroniku, invertoriem un enerģijas reģenerācijas tehnoloģijām.
Elektriskajiem transportlīdzekļiem paredzētu elektrisko motoru ražošana Bosch rūpnīcā Hildeshaimā (2015. gads). Tie veido nākotnes e-mobilitātes stūrakmeni kopā ar energoelektroniku, invertoriem un enerģijas reģenerācijas tehnoloģijām.
/

Automatizētā braukšana

Testa transportlīdzeklis automatizētai braukšanai ar rotējošu 360 grādu ātrgaitas kameru (2015. gads)

Kā pēc burvja mājiena

Autonomā braukšana vairs nav tikai zinātniskā fantastika. Bosch pēta, attīsta un pārbauda šo tehnoloģiju laboratorijās, kā arī Vācijas automaģistrāļu tīklā un Kalifornijas lielceļos. Bosch nāca klajā ar radaru attāluma noteikšanai jau 2000. gadā. Nākamās paaudzes sistēma jau bija spējīga automātiski nobremzēt automašīnu līdz apstāšanās brīdim un, satiksmes rindai izkustoties, to atkal paātrināt. Attīstoties sensoru tehnoloģijām un programmatūrai, pakāpeniski kļūs iespējams pa lielceļiem, bet ilgtermiņā arī pilsētas satiksmes apstākļos, braukt autopilota režīmā.

Fotoattēls: Izmēģinājuma transportlīdzeklis autonomai braukšanai ar rotējošu 360 grādu ātrgaitas kameru (2015)

Jauna teritorija: Lietu internets un mākslīgais intelekts

Lietiskais un pakalpojumu internets (IoT) paver Bosch daudzus jaunus uzņēmējdarbības virzienus. Bez tradicionālajiem izstrādājumiem tas ietver arī programmatūru, jaunus uzņēmējdarbības modeļus internetā un datu aizsardzību. Uzņēmums ir izvirzījis mērķi ilgtermiņā apvienot šīs četras nozares. This covers everything from automated driving to smart homes and autonomous communication between factory machinery.

Bosch izstrādā programmatūru, lai atvieglotu autovadītājiem e-auto uzlādi, kā arī nodrošinātu piekļuvi vienam no lielākajiem uzlādes tīkliem Eiropā.
Bosch izstrādā programmatūru, lai atvieglotu autovadītājiem e-auto uzlādi, kā arī nodrošinātu piekļuvi vienam no lielākajiem uzlādes tīkliem Eiropā.
Ražošanas analīze reāllaika režīmā. Šādi iegūtie dati palīdz sasniegt rūpniecības 4.0 tīkla vidi, kurā mašīnas var neatkarīgi sazināties viena ar otru, tādējādi uzlabojot ražošanas procesus.
Ražošanas analīze reāllaika režīmā. Šādi iegūtie dati palīdz sasniegt rūpniecības 4.0 tīkla vidi, kurā mašīnas var neatkarīgi sazināties viena ar otru, tādējādi uzlabojot ražošanas procesus.
Nākotnē Bosch produktu un pakalpojumu veidošanu noteiks mākslīgais intelekts.
Nākotnē Bosch produktu un pakalpojumu veidošanu noteiks mākslīgais intelekts.
Ieguldījums oglekļneitralitātē: Bosch ražotnē Našikā Indijā atrodas lielākā šāda veida saules elektrostacija Indijas autobūves nozarē, 2020.
Ieguldījums oglekļneitralitātē: Bosch ražotnē Našikā Indijā atrodas lielākā šāda veida saules elektrostacija Indijas autobūves nozarē, 2020.
Atpazīstams no attāluma uz noslogota Štutgartes-Minhenes autoceļa, netālu no Štutgartes lidostas - nakts laikā izgaismots Bosch logotips un emblēma. Katrs burts ir 8 m augsts.
Atpazīstams no attāluma uz noslogota Štutgartes-Minhenes autoceļa, netālu no Štutgartes lidostas - nakts laikā izgaismots Bosch logotips un emblēma. Katrs burts ir 8 m augsts.
/